Teater

I Harstad Kulturskole kan man starte på teater fra 1. trinn* i faget Dramamix. Man kan gå videre fra dramamix til Teaterproduksjon i 3.trinn. Elever på Dramamix har fortrinnsrett ved opptak til Teaterproduksjon.

I tillegg til teaterproduksjon har vi breddetilbudet Impro! fra 5. trinn, som både er et eget scenekunstfag, og i tillegg et fantastisk supplement til både skuespillere, musikere, dansere (eller alle!) som ønsker å bli tryggere på scenen.

For teaterelever tilbyr vi fordypningsfaget Musikkteater fra 7. trinn. I tillegg til disse faste tilbudene vil vi fra tid til annen også tilby kortere kurs.

Les mer om de ulike teaterfagene ved å klikke på faget under.

*Trinn = trinnet man er i på grunnskolen.

Dramamix

Nytt fag skoleåret 24-25!

Dramamix er et introduksjonsfag til teaterarbeid for skolebarn på første og andre trinn, og er en del av kulturskolens kjerneprogram.

I løpet av året vil elevene få prøve mange ulike sider av teaterverden. Eksempler inkluderer karakterarbeid, stemmebruk, improvisasjon, regi og alderstilpasset tekstarbeid. Gjennom året vil vi invitere til flere mindre visninger for å øve på forestillingssituasjonen. Vi legger stor vekt på trivsel, trygghet og samarbeid. Etter ett til to år på dramamix vil elevene ha gode forutsetninger for å fortsette videre på Teaterproduksjon.

Dramamix er for deg som:
  • Går i 1. eller 2. trinn (på grunnskolen)
  • Liker å bruke fantasien
  • Er åpen for å jobbe sammen med andre
  • Syns teater høres gøy ut